Nä nu blommar det!!

 
Kommer in på bloggen, och då står det "Som PRO användare får du tillgång till en snabb summering av din blogg över senaste veckan." Undrar om när man räknas till PRO, eller om blogg.se anser att man nog skulle behöva ansluta sig till dem, eller om det helt enkelt bara är ett allmänt utskick.

Nog om detta, i morse när mina underbart blå slogs upp, strålade solen från en lika blå himmel. Kroppen kändes förvånansvärd pigg o utvilad, kröp ur sängen, nä snarare skuttade gjorde jag nog. Åt en god frukost, läst dagens tidning och tänkte att kanske skulle man försöka sig på att gå en liten prommis innan jobbet. Är ju bättre sent än aldrig att börja motionera, och börjar jag nu så kanske, kanske att man inte behöver införskaffa ett stycke större bikini.

Så sagt och gjort, fritidskläderna på, funderade om man eventuellt skulle fråga om man fick låna med sig en av grannarnas hund. Men lite osäker på om de verkligen skulle uppskatta om jag väckte dem nu, klockan var ju inte så mycket ännu. Skiter i det, men kan ju alltid fråga om jag kan hjälpa dem med hunden någon gång, behöver ju inte informera om att det är för att jag själv behöver röra på mig.

Plockade fram gympaskorna, som tills nu legat längst in i garderoben. Slängde på en tunnare vårjacka, en sån som man även kan ha om man är en ihärdigt duktig motionär. Intalade nog mig om att jag var det förra våren, funkade nog inte då, för jackan är knappt använd. Nu var man redo för att ge sig ut, njuta av vårsolen, av att det faktiskt är riktig varm för den här årstiden. Tar ett djup andetag och öppnar ytterdörren, stannar precis utanför, sätter det djupa andetaget i vrångstrupen, tror att jag håller på att kvävas, hostar o harklar och inser att med våren, solen och allt annat härligt så kommer också den tid när bönderna gödslar!! På något lustigt sätt förvandlades denna underbara idyll, till en stinkande oas. Fanns nu två alternativ, bita ihop eller gå tillbaka in. Jag valde faktiskt att bita ihop, och tack och lov man vänjer sig, efter en stund kändes doften inte allt för jäklig och jag fick en ganska skön morgonstund, mitt i nuet, i våren, trots en doft jag gärna hade varit utan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0