BlondinBella, jag och Tony Erwing..

Ja ha, då var man äntligen tillbaka. Efter flera månader utan en dator, med en man som emellan åt tror att han kan allt, män tror ju det ibland, eller rättare sagt oftast....*suck.

I vilket fall som helst försökte Börje helhjärtat intala mig om att han faktiskt kan det här med datorer, är väl en "pice of cake". Jo visst, om man i grund och botten har fått någon slags utbildning kanske, eller att man tillbringat sin större del av uppväxten som en svettstinkande data nörd, som spenderar all sin tid i en mörkt rum, eller sitter i en lokal med 300 andra ungdomar som alla har samma intresse, stirra sig blind på en data skräm medans man leker rambo, eller jagar Zombisar i en gammal nerlagd fabrik eller någon dylikt. Då kanske man kan laga en dator, "pice of cake".


Bild hämtad från www.foi.se

Men har man som i Börjes fall tillbringat sin ungdom under huven på en Volvo amason, trimmat vevstakar, och filat mutter huvuden, eller fimpat luftintaget allt för att Amasonen ska skrika av vånda när man börnar iväg i 70 knyck på en grus väg. Då är man inte rätt person att försöka fixa min dator. Men, är bara att inse, ge upp, övertyga inte gubben om att det där kan han inte fixa. Då blir han som en eldig mattador, som ska ta sig an den största av alla tjurar, enbart för att bevisa att han kan allt fixa den där lådan, så att den ska funka igen.

Efter denna tid, har nu Börje insett att inte ens hans "geniala" kunskaper räcker till för att fixa åbäcket. Så idag när man kommer hem, efter en dag på jobbet, står lådan där, ja lådan med den ny införskaffade datorn. Börje ser lite skyldig ut, men säger att han tyckte att jag var väl värd en ny dator. Den andra var alldeles för gammal. Allt för att slippa tala om att han faktiskt inte kan det där med datorer. Vad han har betalat för den vågar jag inte ens tänka på, men är fanskapet så dum att han köper mig en sprillans ny, får han faktiskt skylla sig själv.....*ha, ha.

Så nu kan ni ju bara tänka er vad jag har på lager att berätta om, det ena tokigare än det andra. Och då kommer jag lätt in på det här med att nu har vi ju Tony "Back in buiseness", till Sebastians stora förtjusning. Jag kommer dock att komma tillbaka till Sebastians berättelser lite senare. Kan ju dock säga att han har haft "häcken full" så att säga.....*fniss, med att jaga Tony på olika tillställningar. Allt från "Stjärnor på is" till att åka Finlands båt frenetiskt ,allt för att försöka få en närkonkontakt med sin stora förälskelse.

Och ska jag nu då nämna "Let´s dance", så kommer jag helt enkelt in på en viss bloggande blondin. Jag säger bara, -Thank god!! Och inser att man behöver faktiskt inte ha brains för att komma fram här i livet. Och betydlesen "dum blondin" får genast en väldigt självklar förstärkning. Blondinen har ju redan sagt “Men vadå intelligens, mina vänner och jag har ingen och det har aldrig varit några problem för oss“. Tänk, det finns faktiskt hopp för mig oxå. Hm, tror kanske att det är bättre att byta hårfärg först, allt för att göra vad man kan för att det ska bli så bra som möjligt. Bloggen har jag ju redan, och jag undrar oxå om man som MarjaLee kan få vara med i "Let´s dance" ? Måste dock tillägga att alla Blondiner lever inte upp till sitt rykte. Titta bara på den underbart läckra Idol Laila, snygg, rör sig så läckert och hon har även brains under det blonda hårsvalet. Höde dock den bloggande Blondinens kommentar om att någon menade på att hon skulle ha en fördel för att hon var så ung, hm, undrar då hur det kan komma sig att Laila som är sååååååå gammal, faktiskt, både kan dansa och vara snygg samtidigt.....*ler.


Förr årets underbara vinnare av Let´s Dace.
Bild hämtad från noje.se.msn.com/letsdance.aspx

Ja, då har jag skrivit av mig lite. Men som sagt, den som väntat på något gott, väntar inte förlänge. Hm, ja det kan ju iofs diskuteras om. Ni kommer väl ihåg Börjes celibat inför grabbarnar batle...*ler. Det kommer jag dock att oxå återkomma till, men, men som sagt nu är det dags att sova.

Natti, natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0