Holy moses!! ...

Holy moses!! är allt jag hör i andra änden av tråden. Jag säger förlåt, och personen i andra änden upprepar sig. Nu hörde jag att det var Sebastian. Han babblar på något osammanhängande i en tack som kunnat göra en amerikansk caller avundsjuk. Jag säger -Nu får han allt ta det lite lungt, vad är det som du försöker säga?
- Herre gud, har du inte hört?
- Hört vadå?
- Om att Tony är ledig!!!
- Vilken Tony?
Min tanke var ju nu att någon av Sebastians kollegor var ledig från jobbet, eller nåt dylikt. Och Sebastian fortsätter som ett barn på julafton, nästan lite små fnittrande ibland.
-Men hallå Marjalee. Vart har du varit, blev du kvar på Östersjön eller? Ja, där hade ju jag velat vara i kväll alltså...mmmm. Fortsätter Sebastian
- Men vad är det nu, vad är det som jag har missat? Säger jag.
- Han är ju ledig, Tony Irving, alltså. Han har berättat att han söker en ny livs kamrat, guuuuud vad ska jag göra?

Nu går det upp ett ljus för mig, vad det är han menar.

- Okey, säger jag.
- Och vad har du nu tänkt dig?
- Jag måste ju bara åka igen, herre gud. Tror du att det finns biljetter till nästa onsdag, jag kan ju åka när han är på båten. Och så kan man ju lägga in en stöt där. Eller ska jag bara ringa upp honom? Oh, herre gud. jag har hittat hans nummer. Ska jag ringa?
- Nja, är kanske inte sån bra idé. Försök tänka klart nu.
Säger jag.

Försöker att lugna den halvt desperata Sebastian, och han fortsätter.
- Du, vad tycker du om min rumpa?
- Om din rumpa?
- Ja, han vill ju ha en med fast rumpa. Tror jag i alla fall. Eller, vad var det han sa nu då?
Fortsätter Sebastian. Man hör hur förvirrad och till sig han är.
-Ja du har väl en fin rumpa.
- Tycker du det? Tror du att han kan tycka att min är bra eller? Tror du att den faller honom i smaken?
-Shit, jag måste ju lära mig att dansa lite salsa innan jag åker.
-Ja men, är inte meningen att du ska lära dig det om du går kursen för honom?

-Nä, jag måste leta efter någon som kan hjälpa mig med lite steg. Måste göra det nu, kan man hitta det på internet tror du?
-Vet inte, men du kan ju försöka.
-Jag gör så, hej.

Klick, och jag sitter med luren i näven. Totalt förvirrad är jag efter hans samtal. Vad var det som hände egentligen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0