Thank god for mobilt bredband.

Oh yes, så var jag då tillbaka här i etern. Jag säger bara det, gud vad vi har kul. Om jag ska återberätta lite av hur vår dag har varit. Började med att Sebastian hämtade upp mig vid 11 tiden i sin fräcka liila cabrole. Sedan bar det iväg för att hämta de övriga två. Först Renate och sedan Anna-Lena, typiskt när vi hämtade henne säger hon -Och vart ska ni ha era väskor då? Och hon är helt seriös när hon menar våra 3 väskor mot hennes 2 stora resväskor, 1 stor bag, 1 beauty box och handväskan. Hur fn kan människan få med sig så mycket saker, och sedan för enbart 2 dagar oxå. Marcus tyckte tydligen inte att det var något konstigt för det sista han ropade var, -Du har väl inte glömt något nu?

Till Anna- Lenas fasa stod vi  nu alla på oss, och hon fick faktiskt sitta trångt med sina väskor, vi andra hade ju tänk på att inte ta med hela garderoben. Så med beauty boxen under fötterna, och bagen i knät fick hon allt sitta där. Men ni må tro att det var en surmulen Anna-Lena som satt i baksätet, även det var ju helt galet enligt henne. Hon brukade ju alltid sitta fram, varför inte så nu? Förstod vi inte att hennes kläder skulle ju bli så skrynkliga? Ja du Anna-Lena, nu hade vi faktiskt bestämt att vi skulle stå på oss denna gång.......*ha ha* Vi fick henne snappt på bättre humör, jag hade nämligen tagit med mig en mini flaska av hennes favis vin, ni vet en sån flaska som det får plats enbart några glas. Jag och Renate tog varsin öl,. och snart var stämningen på topp. Sedan när Sebastian började köra gamla schlager dengor må ni tro att vi alla stämde in i kör.

Efter någon timme stannade vi för att kissa, ni vet ju hur det är när man sitter och dricker gott. Helt plötsligt så blir man bara så kissnödig, och speciellt Renate hon får panik när hon inte kommer dit tillräckligt fort. Vi han till toa i tid, tack och lov...*skratt* Medans Renate bestämde sig för att fortsätt på ölen i bilen, gick vi andra in för att "mata" Anna-Lena. Nej jag menar för att köpa något och snaska på i bilen. Vi kom tillbaka till bilen, skrattade och hade oss, ni vet ju hur man blir med lite vått i kroppen. Sebastian behöver deffenetivt inget, han är väl den som är mest lätt road av oss alla. Sebastian börjar köra mot utfarten, slänger en blick i backspegeln. Och utbrister, - Holy shit, där springer ju Renate. Han stannar bilen, och vi far alla ut och frågar vad sjutton hon sysslar med. Vi har ju en båt att passa, fattar hon inte det? Och då kryper det fram att hon hade ju sett en jätte läcker lastbils chaffis, som hon bara måste få slänga några ord med. Frågan var om han hade varit lika läcker inna ölen hon hade dragit i sig.....*ler* Jag frågade om vi kunde fortsätta vår resa utan fler incidenter, och till och med Renate insåg att hon faktikst hade klantat sig lite, även om hon nu tycker att det var ju inte så farligt.


Tack och lov hände inget mer, förrän vi var på väg att precis kliva på båten, och då menar jag precis när vi skulle ta steget över. Då skriker Anna-Lena, -Herre gud!!!!! Jag har ju glömt platt tången. Vi måste vända.
Snacka om att jag tappade min väska, och så sa jag -Du är ju för f....n inte rikigt klok. Hur har du tänk att det ska gå ihop? ska vi ta båten i mogon då istället? -Ja, naturligtvis. Säger Anna-Lena.
Och ibland så funderar jag på hur hon tänker, skönhet framför klarsynthet. När det gäller så får man allt ofra sig, som hon brukar säga........*ler* Ni ska veta att hon är den som inte ens visar sig för brevbäraren ofixad. Fast, med lite övertalning, och mutning med att jag bjuder första rundan, fick vi henne med oss. Övertygade henne om att det måste ju finnas massvis med plattänger på denna båt, fanns nog allt någon hon kunde låna. I annat fall fick hon väl bosätta sig på båtens skönhets salong, de måste ju åtminstone vara utrustad med en av dessa manicker i alla fall.




Nä nu måste jag ut och fortsätta att partaja, har faktiskt nu suttit och väntat på att tjejerna ska bli klara så att vi kan gå och svänga våra lurviga. Försöker återkomma i mogon.

Kommentarer
Postat av: Anders Fransson

Hello,jag säger bara en sak !! Kan inte jag få följa med er någon gång för jag bara ääälskar er alla, ni har ju så jäkla kul och jag skulle gärna byta min hemmafruvardag mot ett dygn med er smile

Simma lugnt..Anders F

2008-10-11 @ 11:20:25
Postat av: Marjalee

Du, Anders vi hör av oss nästa gång vi sticker. Kommer alltid att finnas plats för människor som vill partaja. Funderar faktiskt på att arrendera en hel båt nästa gång, är ju tydligen poppis att göra det nu för tiden av andra blogg skrivare. Fast där får man ju stå för kalaste själv, även om det nu säga att blogg ägaren har arrenderat....*hm



Kram Marjalee

2008-10-11 @ 14:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0