Skall det vara så svårt?

Finns det något mer irriterande än att vakna upp en morgon och höra sin karl svära på riktig norrländsk dialekt, lyckas väcka både hundar och svärmor! Svärmor som dessutom för en gång skull lyckas sova längre än klockan sju...Jag hade hoppats på sovmorgon till halv åtta ialla fall men nu hade då Börje lyckats väcka hela huset...Vad är det skrek jag och kände mig som ett argt urtidsdjur med var i ögonvrån och håret tilltuffsat som ett fågelbo...
-Jag hittar inte mina träningskläder?? Dessutom försov jag mig och är sen! Skall hämta upp Leffe om fem minuter!  Dessa karlar...Vissa dagar är Börje ledig och denna dagen var en sån. Dessutom så skulle dom få låna skolans gymnastikhall då barnen i skolan hade friluftsdag. Därför var den ledig. Så Börjes tränare Svennis(jo han heter faktiskt så) hade ringt halv elva igår kväll och beodrat träning idag klockan åtta.
-Men herregud sa jag till Börje, kan du inte fixa sånt här dagen innan??
-Men jag tänkte inte på det, jag glömde det sa han...
Men eftersom det är jag som vet vad allt finns här hemma så var det jag som fick ta fram kläderna åt honom... Varför blir vissa män aldrig vuxna och lära sig ta lite ansvar?? Det är som att dom tror att deras mammor fortfarande bor hos dom! Ooops, det gör dom ju...Fast bara ett litet tag till...
Sen fick jag dessutom skit av svärmor för jag inte hade plockat fram hans träningskläder åt honom!!! Hallå!! Mannen är över 40 år, det skall han väl fixa själv?! Nej, som hans fru skulle jag göra såna saker åt min man! Om hon inte täpper till truten snart så kommer jag sätta henne på första bästa tåg till Norrland!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0