Pantad...

Nu i kväll bestämde jag mig för att åka in till stan och panta ALLA flaskor och burkar som jag har lyckats samla på mig. Jag har en tendens att alltid glömma att ta med mig dem när jag handlar, resultat är nu att jag har väldigt många.......*suck*. Packade bilen och använde både kombi utrymmet och baksätet, nu kanske ni förstår att det var en hel del...*ler* Alla vet nog vilken doft ölburkar lämna, blir en blandning av kiss och avslagen öl. Räkna sedan ut hur min bil doftade när jag sitter och åker in till stan, kan tala om att det var inte speciellt trevligt.

När jag kom till först rondellen innan stan, ser jag att de har polis kontroll på rakan innan rödljuset. Dels är jag lite ser, Hemköp stänger kl 22.00 och jag vill inte ha kvar dessa i bilen i morgon. Och jag har verkligen inte lust att stanna och "blås".
Mycket riktigt, en av poliserna får span på mig, kliver ut i vägen och hänvisar mig in på busshåll platsen som låg vid vägen. Jag tänker jä...lar inte nu igen. har en tendens att alltid få blåsa vart jag än är. Stannade bilen, polismannen kommer fram. Nu innser jag, undrar hur han reagera när jag öppnar rutan, tänker på doften. Jag trycker på knappen för att få ner rutan, polis mannen lutar sig fram och med en grimas, drar han sig snabbt tillbaka igen. Tittar lite undrande på mig, och frågar
-Ja ha, hur var det här då?
-Jo bara bra tack.
säger jag.
-Bra, du har väl inte druckit?
-Oh, nej absolut inte. Jag ska ju bara åka och panta alla gamla öl burkar, därav doften.
Sa jag.
- Ja med då förstår jag, jag vill dock att du blåser.

Den enda alkohol som polisen hade kunnat hitta, var bara den som fanns i de gamla burkarna. För det blev i alla fall inget utslag. Polisen sa att han blev allt lite fundersam när han lutade sig in mot bilen. Hans luktintryck stämde inte när han såg mig, han trodde snarare att han skulle ha hittat en berusad nerkissad gammal alkis. Även fast jag tyckte det var pinsamt, var det ju ganska kul. Och polisen var ju inte helt fel att lägga ögonen på heller......*ler*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0