Nu igen.

Kände mig lite trött nu på förmiddagen, tänkte att jag lägger mig på soffan, lyssnar lite med ett halvt öra på Malous förmiddags program. Vaknar av att telefonen ringer, och jag gör det med ett ryck. Känner att jag är alldeles skakis, blev nog väckt när jag var i fel sov fas.
Kollar telefon numret lite snabbt, innan jag svara, var något som började på 044 eller nått sånt. Svarar, ingen där. Och då tänker jag, är säkert ytterligare ett telemarketing företag som ringer. Ni vet de där som när man svara, sitter och väntar på att flera ska svara. De som svarar först gör att alla andra som blir uppringda får en upptaget ton i örat efter en liten stund. Och man blir lätt irriterad. Nu svarade jag, ingen där, väntar en liten stund. Då hör jag någon som söker Börje, inser att det är ett telemarketing samtal. I annat fall har Börja skaffat sig en älskarinna, och i så fall en som kommer med dålig nödlögn. Jag säger ganska irriterat -Han jobbar som normala människor gör vid den här tidpukten! Ja, ha säger hon. Och frågar vidare om hon får prata med mig, det beror på vad det är säger jag.

Nu presenterar hon företaget, och jag får fråga henne vad det hette, för hon svamlade fram något konstigt. Hon upprepade namnet, och jag sa -ja, ha. Hon berättade vidare att Börje hade blivit utvald av dem, han skulle få prova kalsonger och tänka sig att de till och med skulle bjuda på frakten. Kan ni tänka er vad chantilt?.......*haa. Den unga tjejen i andra änden hade problem med att följa sitt manus, och jag tänkte fråga henne om det var hennes första dag på jobbet. Jag sa nu att jag trodde deffenetivt inte att Börje var intresserad genom att han är säljare av mans kläder, däribland kalsonger. Nu är det ju inte sant, men vad ska de kunna kontra med.....*ler Hon hade som sagt inte mycket att kontra med, dels var jag nog den mest otrevliga person hon stött på, och sedan hur motiverar man någon som har kläder från jobbet att skaffa mer??

Jag kan ju avslöja att jag själv varit telefon försäljare, är nästan 20 år sedan. Annat var det på den tiden, tror många gånger att vi funkade som socialt nät. Vi var trevliga, försökte aldrig truga på någon nått och vi brukade låta folk få ett trevligt samtal och en trevlig kväll att luta sig tillbaka till efter vårt samtal....*blink.  Vet ju att dessa människor bara gör sitt jobb, men nu har jag faktiskt fått nog, jag gör telefon försäljnings revolt.


Kommentarer
Postat av: Anders Fransson

Känner igen detta mycket väl ;D

2008-10-15 @ 23:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0