Mina bröst kommer att krympa...

Ett av livets härligheter är en stor kopp kaffe, vet inte hur många som är som jag? Men jag är en riktigt kaffekärring, det första jag gör på morgonen är att ta en nybryggd kopp. Och som ni kanske läst tidigare i min blogg, så höjer jag min kaffebryggare till skyarna.

Satt här i min godan ro, läste morgontidningen. Ser till min förfasan en rubrik som lyder "Kaffedrikande kan ge mindre byst". Herre gud, tänkte jag. Hur ska det här sluta? Bäljer kaffe som en annan öl gubbe, och jag riskerar att få förkrympta bröst på köpet............*suck. Min byst är ju inte vad den varit, om man säger så. Var ju bara att inse att efter en viss ålder så kan man inte ha en, som ser ut att sitta på en 18 åring. Gäller ju inte somliga, deras har ju alltid samma form och som de troligvis kommer att ta med sig in i graven. Men, men då kostar det ju oxå.

Läser vidare; "Å andra sidan minskar också risken för bröstcancer. Man får ta det onda med det goda, enligt en ny svensk studie" Tydligen har forskare vid Lunds universitet, sett en markant skillnad i bröst storlek på kaffe och icke kaffe drickare. Undrar hur min byst skulle sett ut, om jag nu inte druckit kaffe?



Min älskade kaffemaskin, fin eller hur?


På tal om bröst cancer, ingen har väl undgått att uppmärksamma Rosa bandet insamlingen? Passa på att stödja forskningen, köp ett Rosa band eller sätt in pengarna direkt. All information kan man hitta på Rosa bandets hemsida.


http://kampanj.rosabandet.se/

Är för en väldigt god sak, som gäller både män och kvinnor. Man ska ju vara rädd om det man tycker om.....*ler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0