Min nya lya..


Bilder lånad från Viking lines hemsida. www.vikingline.se


Här ser ni min nya lya, lyx va???? Nä, skulle nog snarare kalla det städskrubb....*ler*. Fasar nästa, fast bara nästan, att dela denna hytt med 3 av mina bästa väninnor. Det är nu bestämt att jag, Anna-Lena, Renata och Sebastian kommer att åka. Vi fick tyvärr inte med oss någon mer, men vad sjutton, spela roll. Är ju egentligen bara skönt att komma bort, få lite klimatombyte, blir väl storm och hagelskurar....*ha, ha. Är ju oxå skönt att umgås med lite "normala" människor, med tanke på att jag de senaste dagarna haft svärmor som sällskap.


På fredag kl 16.45 bär det av från Stockholmo till Helsingfors. Till Sebastians stora tragedi är det bara på onsdagar som Tony Erwing har sin "Crazy for Dance". Förstår om ni nu funderar ang Sebastian, och jag ska ge en liten presentation. Vi har känt varandra sedan högstadiet, under gymnasiet tiden kom Sebastian "ut ur garderoben". Och en sån härlig väninna får man leta efter. Och tänk sedan hur kul vi har, snacka om att vi har raggat killar tillsammans för i tiden. Sebastian var väl inte vidare imponerad av mitt val av karl, men då vet jag ju att jag slipper vara orolig att denna "väninna" ska stöta på min karl i alla fall...*ha ha. Har oxå haft stor nytta av honom när han spelat min "pojkvän", allt för att slippa de jobbiga krypen på krogen....*ler*.

Enbart för dig Sebastian...*blink

Kan ju passa att även presentera de övriga väninnorna. Först ut har vi den mycket speciella, men ack så roliga Anna-Lena. Bortskämd rikemans fru som är 50+, men är som 25 i sättet. Gift med Marcus, har väl lite blått blod i ådrorna i alla fall skulle man kunna tro det på hans framtoning. En riktig charmör, med plånboken på rätta stället, oj menar ju givetvis hjärtat på rätt ställe. Men nu var det var ju hans kära fru som jag skulle berätta om. Så åter till min härliga, men ack så krävande väninna. Att ha med sig henne, är som ha att göra med ett spädbarn. Även om nu ett spädbarn har andra krav, så måste man se till att kära Anna-Lena har mat, kaffe och cigg minst var 4 timme. Annars kan helvetet braka lös, tro mig jag har varit med om det. Har nu lärt mig att alltid ha med mig ett extra pack cigg, termos med varmt vatten, pulver kaffe och åtminstone en kanelbulle i väskan när vi ska någonstans. Då är hon from som ett lam, och världen roligaste. Dessutom kan hon få vilken karl som helst på fall, i alla fall när hon super dom under bordet, ingen kan festa loss som hon.....*ler* Är nog bäst att man väljer sina ord ang sprit här i bloggen, annars kanske social styrelsen hör av sig.....*fniss* Vi får väl se vem som ockuperar vårt badrum på denna resa, Sebastian eller Anna-Lena? Vad säger ni (Sebastian o Anna-Lena) om det tjejer ?? Kanske ni ska göra upp om det innan vi reser?

Sedan har vi vår kära Renate, hon flyttade till Sverige från Tyskland för ungefär 5 år sedan. Men tanke på hennes knaggliga svenska, skulle man kunna tro att hon kom med tåget för 3 veckor sedan...*ler. En mening som hon använder väldigt ofta är -Ja foorståår inteee. Dock brukar hon klämma in lite tyska här och där, och då säger vi. -Wee förrster inteee.....*ler. Men skämt och sido, så dåligt är det inte med hennes svenska, men den har gett upphov till många glada skratt och förvecklingar. Hon är singel, och totalt karl tokig. Det är till och med så att Sebastian får gömma sig när hon inte hittar något att släpa med sig hem. Fattar inte hur hon orkar, men man får nog se henne som varje mans dröm, totalt omättlig. Korrigering, gäller inte Börje dock. Han skulle nog flytta till mamma i norrland om han skulle ha en kvinna som Renate. Han brukar få huvudvärk så fort han hör att hon ska komma hem till oss.

Ja, här har ni vår lilla skara. En brokig samling kan man tycka, men det kanske är det som gör att vi har så ohämmat kul. Känner nu att sängen börjar kalla på mig, Börje kan man ju fortfarande se sig om efter i stjärnorna. Speciell efter dagens träning, får man väl inte ens peta på honom utan att han lär tala om hur ont han har.

Natti, natti...

Kommentarer
Postat av: Anders Fransson

Jag håller med Sebastian , visst e' han läääcker Tony?!?!

2008-10-09 @ 12:24:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0