lök tvålen...

Ja, ni vet väl alla vad en löktvål är? Och dessutom så är det ju den fantastiska löktvålen, den vet ni väl vad den är för nåt?? I dag blev jag nämligen erbjuden att få den fantastiska löktvålen, men jag ska ta det från början.

Telefonen ringen, och det är inte Sebastian i andra änden, även om ni nu kanske hoppas på att få en uppföljning på honom...*ler*. Nä, det är en tjej som presenterar sig lite hurtig. Så här löpte vårt samtal.
- hej jag heter XXXX XXXXX.
- ja, hej,
svara jag lite halv dant samtidigt som jag ger i från mig en suck.
- ne, he, säger försäljerskan lite förvånat och frågande.
- jag sa hej, säger jag.
- ja ha, jag trodde att du sa NEJ. sa hon och skrattar lite.
- ne, jag sa "ja hej".
- ja ha, okey. Du jag ringer för att du har varit en trogen kund och prenumererat på "Allt om trädgård".
- Jasså, har jag? Funderade lite, och kom på att jag kanske hade gjort det för en hundar år sedan.
- Ja, ja, i alla fall så ska nu få få en gåva av mig för att du varit trogen som prenumerant.
- Ja ha, om jag nu har haft den tidningen, säger jag.

Tjejen i andra änden fortsätter.
- du ska nämligen få den fantastiska löktvålen, och inte nog med det, du kommer även få en pärm med över 30 recept.
- Nä hä, det säger du. säger jag. Och då kommer du naturligtvis och lagar dessa recept åt mig oxå? fortsätter jag.
- nä, det kan jag tyvärr inte lova, säger tjejen. Och så fortsätter hon.
- vad säger du om att jag ger dig den fantastiska löktvålen? Den som du kan ta bort alla typer av doft med. Skär du lök, eller rensar fisk, så tar löktvålen dort odören.
Hon är på väg att fortsätta med jag säger bara.
- persillja.
- vaa, säger hon.
- ja, persilja, säger ja.
- ja ha, säger hon lite förvånat.
- jag klarar mig bra med pesilja. Är perfekt att ta bort odör på händerna.
- ja med den fantastiska löktvålen kan du ju ha för alltid, det har du ju inte med persilja.
- Kan köpa ny. Finns alltid färska att få tag på, säger jag.
- ja men du får ju den fantastiska pärmen med recept oxå, säger hon.
- du jag har ett helt skåp fullt med kokböcker och recept, du kan få dem om du vill, säger jag.
- nja, jag har oxå recept.

På något konstigt sätt vet hon nu inte vad hon ska kontra med, hon inser att hon har liksom inget att komma med. Och vi avslutar men tack och hej. Tänk att jag struntade i den fantastiska löktvålen, hur kunde jag göra så..........*ler


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0