Kvällens projekt.

Tänkte berätta vad kvällens projekt stod i. Som jag skrev i går knarrade badrumsdörren nått så förskräckligt, iofs skillnaden att höra tanten, dvs svärmor, är ju inte så stor. Men kan man välja bort ett av två onda ting, så får man ta det ena. Tanten lär ju inte åka förrän nästa vecka, så henne kan jag inte bara ta bort även om jag skulle önska det. I alla fall, bestämde mig för att plocka fram universal medlet 5,56. Hoppas nu att alla vet vad det är, i annat fall får jag väl förklara att det är ett smörjmedel på sprayflaska. Som man kan använda över allt, toppen är det i alla fall.

Sprayflaskan stod inte där den brukar, frågade Börje om han använt det. Men icke, han hade inte ens sett att jag hade köpt en ny flaska. Flaskan var dock borta. Efter mycket letande börjar jag inse att jag lär nog inte hitta den. Nu börjar svärmor undra varför jag var så arg, muttrade ju och hade mig. Förklarade att jag letade efter en flaska som det stod  5,56 på, och hur det såg ut. -Ja men, den har jag använt. Säger tanten, och fortsätter. -Är inte det sånt som man fylla på gaständare med? Hur nu tanten kunde få det till att vara tändare gas det fattar jag inte, och hur hon sedan lyckats få i 5,56en i tändaren det är för mig ett mysterium. Jag bara undrar, kan det vara farligt? Vill ju inte att tanten ska få en exploderande tändare i handen. Försökte att förklara att det kanske inte var så bra för henne att använda tändaren, men då sa hon att det funger såå bra. Hjälp vad gör man, även om hon är jobbigt så vill jag ju inte att hon ska "flyga" i luften.



Jo visst ja, dörren är nu smörjd och ger inte ett ljud i från sig..........*ler*

Kommentarer
Postat av: Lillaja

Hej Marjalee och TACK för en jättekul blogg.

det vore faktiskt lite kul om svärmor "flög i luften lite" då blir det lite action på kärringen.

Längtar till ditt nästa inlägg.#Lillaja#

2008-10-08 @ 13:28:52
Postat av: Marjalee

Jo visst, skulle det vara enklare om tanten flög i luften.....fniss. Men såååå illa tycker jag inte om henne, hon är rätt okey när hon inte är här....ler



Kram Marjalee

2008-10-08 @ 14:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0