Kaffe och morgon nyheterna.

Trodde man skulle vakna till en underbar morgon, där solen lyser in i sovrumsfönstret. Och man bara myser när man ligger där och funderar på om man verkligen ska lämna sängens värme. Tyvärr mötes mina ögon av ett grått matt täckte, som totalt döljde himlen. Hade solen bestämt sig för att titta fram hade den haft att göra. Tyvärr har Börje hållit mig vaken stor del av natten. Varje gång han vänt sig, har han grymtat och stånkat. Troligtvis pga sin smärta i de "snygga" skönhets märken han skaffade sig i går ,på den insatta innebandy träningen.

Hällde upp en nymalt kopp kaffe, har ju en sån där underbar maskin så jag kan alltid får en kopp som är ny mald. Klar på knappt en halv minut. Åh, vad jag älskar denna maskin!! Det enda man gör är att fylla på vatten och bönor, sedan sköter maskinen resten. Satte mig vid tvn och slog på TV4s morgon program. Efter ett tag öppnades dörren till tantens "hemvist", ut kommer en surmulen svärmor.
-God morgon, säger jag.

Även om det nu inte känns som den bästa morgon att vakna till, så kan man ju hoppas på att dagen tar sig en lite trevligare skrud än vad man skull kunna säga om att svärmor hade. Muttrande säger hon något om -vadå god morgon?, till mig. Frågar om hon inte sovit gott, och tänker på min egen dåliga sömn allt på grund av min kära Börje.Vet ni vad tanten säger?

-Nej, det har jag deffenetivt inte, kunde ni inte ha tagit lite hänsyn till en annan? Det finns faktiskt folk som försöker att sova på detta ställe.

Vet inte om det behövs ett förtydligande om vad tanten trodde vi gjort?.........



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0