Hörde i dag...

Strölyssnade på radion en stund i dag, vilket program det var har jag ingen aning om. En karl berätta i alla fall om sina dagliga motionsrundor i någon slottspark, utomlands var det i alla fall. Han stötte alltid på en man vilken han trodde var fågelskådare, var bara att så fort han kom förbi drog mannen upp gylfen. Och att han alltid skulle vara kiss nödig var höjden av osannolikhet, så mannens egentliga hobby var att blotta sig.

Detta gör att jag kom att tänka på min tid som spärrvakt i tunnelbanan i Stockholm. Jobbade alltid kväll, på den tiden var det nog bra mycket lugnare än det nog är i dag. Och det är här jag kommer att tänka på dessa blottare, vilka har skänkt mig ett gott skratt mer än en gång....*ler. Tror nog inte att de säger det samma, genom att de som träffat mig har av olika anledningar fått uppsöka sjukvården av olika anledningar. Kan bla nämna han som säkerligen fick 3:dje gradens brännskador. Men sitter man där med en ny  påfylld kaffe kopp, slänger man den automatisk ut genom luckan om någon visar sina käraste ägodel. Allt började med att jag drack min kopp kaffe, läste dagen kvälls tidning och är inne på en mycket intressant debatt artikel. Helt plötsligt harklar sig någon, jag tittar upp och möts av synen vad jag trodde var ett isterband. Det var bara det att slutet på den bestod av ett hårberg. Snacka om buske, det var dessutom rött, buskigt hår. Nu klack det till i mitt hjärnkontor, det var inget isterband och i ren skräck  skriker jag  och slänger ut kaffe på den "otäcka" saken.  Precis som jag gjort om jag mött en huggorm i skogen, enda skillnaden var att jag inte hoppade högt.  Från att ha sett mannens lycka av att ha överrumplat mig, gick hans ansikt utryck till ett förvridet bilvrak ,och han ger ifrån sig ett ännu värre skrik än vad jag kunnat åstadkomma. Snabbt som attans springer han därifrån, medans jag hör ABAB vakternas nyckelknippa klinga i fjärran. Hur sjutton förklarar jag detta för dem, kan ju säga att de hade sig ett gott skratt denna kväll. Mannen med isterbandet såg jag aldrig till igen.


Nä nu ska jag ta och krypa på, nej förlåt menar krypa ner i sängen BREVID Börje. Hoppas också att man inte väcker skräcködlan, nu när hon äntligen somnat. Hon har nämligen väldigt lätt att vakna av toalett dörren som knarrar, fan tror att jag måste ta lite 5,56 och smörja den i morgon. För någon annan lär man inte få smörja.....*ler. Så, titta in i morgon. Finns nog alltid något jag kan ta upp om svärmor så länge hon ärkvar hos oss.

Kommentarer
Postat av: Sussi S

Haha, med tanke på en månads celibat så kanske du skulle uppskattat ett sådant celebert besök i luckan i dag !!!

2008-10-07 @ 16:59:50
Postat av: Marjalee

Tack för den du Sussi.....*ler Tror nog att jag har mer glädje av att titta på en bratvurst, än att bjuda in en blottar inför mitt öga, då får man ju bara titta inte röra....fniss



Marjalee

2008-10-07 @ 17:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0