Grattis Gert!

Vet inte om det är någon som hörde att Gert Fylking fyller år i dag. Så det passar väl bra att önska honom grattis på födelsedagen, och hoppas att han har haft en härlig dag.

Detta gör att jag kom och tänka på en gång när jag fyllde år, visst jag har kommit upp i åldern, men jag är inte rädd för att tal om det. Är väl lite så att när man var yngre, hoppades man att de inte skulle fråga om legg på Bolaget. Nu står man och hoppas av förväntan att någon kanske kunde förgylla ens vardag med att fråga om man har legg......*ler

I vilket fall som helst, jag fyllde år. Dagen passserade utan vare sig presenter, kaffe på sängen eller ens ett grattis från gubben. Var på en helg så vi gick båda hemma, och ju längre dagen gick dest med pisst blev jag på Börje. Och så fort han frågade mig om något så blev svaren bara fränare för var gång. Till sist säger han -Men varför är du så sur? Jag tittar ner, och försöker verkligen dölja min besvikelse över hans fatala miss. -Ja, ha och är det något man glömt nu eller? Säger han. Nu ser han nog de svarta ögonen jag fått, och den hop dragna munnen som ser ut som ett russin, innan ett Botox ingrepp...eller hur brukar man nu säga....*hi*. Nu går det upp ett ljus för honom, -du, jag har väl inte missat din fördelsedag? Jo, men visst sjutton har jag gjort det. Svara han sig själv.

Istället för att nu skälla ut honom efter alla grundens regler, tycker jag helt plötsligt synd om honom. Det var ju nu jag skulle ge honom vad han tål, han skulle allt få höra både det ena och det andra. Och jag är så himla dum att jag nästan går fram och tröstar honom. VAD HÅLLER VI TJEJER PÅ MED???? Är vi totalt pantade emellan åt? Här har jag all chans i världen att verkligen berätta hur en riktigt man och älskare gör för att visa sin älskling sin kärlek. Ja mycket mer blev det väl inte, utan att jag hade ett fruktansvärt dåligt samvete att jag inte hade gett honom en lite hint om vilken dag det var.

Tror ni nu att det var slut där? Nä så var det inte....*suck*. Börje bestämde sig för att överraska mig någon dag senare. Skulle fixa lite gott, och duka fint. Skulle sedan hämta mig, så jag fick se vad min älskling hade gjort. Jag fick nämligen inte beträda köket, under hans bestyr. När han väl hämtade mig, visade det sig att han gjort så fint. Hade fixat lite chips och dipp, som vi kunde ta innan vi skulle käka räkor. VAD ser jag? Jo han har köpt dill chips, och serverar vitt vin. Under vår långa tid tillsammans har jag aldrig tyckt om dill chips. Vitt vin är sånt man blandar i ev en sommar bål, men dricker det "rent" det gör man bara inte. Ska vara, RÖTT, RÖTT och åter RÖTT. Jag påpekar dettta för Börje, att jag faktiskt inte gillar dill chipps och aldrig gjort så. Ang det vita vinet, vet jag inte om han gjorde så enbart bara för att få ha det i fred. Vet ni vad han nu svarar?

Tänk att du aldrig kan vara nöjd!!!!!


Denna underbara tårta är gjord av en urduktig tjej som gör egna tårtor.
http://inasinsikter.bloggspot.com


Kommentarer
Postat av: Maribell

Hej & hå , shit va häftig läsning här är!!

keep up the good work.

hoppasatt det kommer mera och mera och mera..........:=)

2008-10-07 @ 19:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0