En stunds frid...-trodde jag ja

Oj vad skönt!!!   har lurat ut Börje och morsan i skogen för att plocka svamp idag *hehe*
hoppas att de håller sig borta i några timmar så man kan få lite "annat" gjort .

Jag tänkte jag skulle fixa lite på datorn nu när man får vara ifred......MEN !!!   riiing , riiiiiiiiing, säger det i telefonen, grr tänker jag  , vem är det nuuu då ??
-HEEJ är det Marjalee  ???    -Jaa , det är det svarar jag...-Vilken tur säger en kvinnoröst i andra ändan , mitt namn är ******   *********** och jag ringer från **** handarbetsklubben  och JUST DU har blivit utvald att få en tidning utav oss utan kostnad ....-----Nu känner jag att jag börjar koka för jag HATAR försäljare som bara tjatar om skit jag inte vill ha !!!
Jag svarar att jag är inte intresserad ..---Men du det är en jättebra tidning med massor med mönster för handarbete!!!
---Jag är fortfarande inte intresserad säger jag då !!
---Men nu har du nog inte lyssnat på vad jag har sagt säger nu fanskapet i andra ändan och då mina kära läsare ..då förvandlades jag till ett monster på rösten och säger till henne : JAG ÄR NEVROSEDYNSKADAD och född utan händer så hur i h-vette skall jag kunna handarbeta !!!!!

*hehe*... det blir nog tyst i andra ändan säkert en minut innan jag hör ett rosslande som försöker få fram en ursäkt
Jag sa ju till dig att jag inte var intresserad , gå en säljkurs, radera mitt nummer ur systemet och RING ALDRIG MERA HIT..ADJÖ!!!!

Pjuh , så blev man av med den skatan!!
Jag blir så upprörd och förbannad på dessa tjatmonster som ringer och är så trevliga tills de får ett nej i andra änden..
att de aldrig fattar!!
det kan inte vara lätt att sälja på provition för att få lön.
Hihi vad roligt det är att driva med dumt folk..men nu skall jag börja med maten så svärmor och gulleponken inte behöver vara hungriga en enda minut längre än nödvändigt .


Kommentarer
Postat av: Susanne

Ett tips!!!!

Gå med i NIX då kan man glömma allt vad säljare heter. Dom är som blodiglar slutar aldrig tjata.

Kolla svampen så inte din svärmor blir förgiftad ikväll, för vad vore denna blogg utan den kärringen.

2008-10-07 @ 15:58:52
Postat av: Maribell

Jaaaa,, På dom bara ,skitbra svarat, jag kommer att sno din kommentar nästa gång det ringer en sån till migL

2008-10-07 @ 19:28:14
Postat av: Marjalee

Varsågod Maribell, fungerar väldigt bra. Kan även köra med att man är synskadad, speciellt när de ringer från bokklubbar och de ringer inte igen, det kan jag lova dig.



Kram Marjalee

2008-10-07 @ 22:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0