Bra att ha..

Hur många av er har "bra att ha" gubbar? Nu menar jag inte gubbar som är duktiga på att göra grejor, typ snickra, måla, fixa bilen eller så. Jag menar gubbar som ska samla på sig allt, såna där "bra att ha" grejor.

Var nämligen så att jag skulle rensa lite i ett av förådena, och vad upptäcker jag? Jo en massa Börjes bra att ha grejor. En gammal amazon ratt, en låda med gamla moppe delar, en låda med bara massa maniker, muttrar och sånt. Jag hittade hans gamla fåtölj, den jag trodde att vi hade slängt för länge sedan. Den var inställd bakom ett gäng gips skivor, misstänker att det var för att jag inte skulle kunna hitta den. Fåtöljen har han nog haft sedan långt innan vi träffades. Det är en sån här storblommig, sammets/plysch material med drapering nertill. Fattar inte att någon kunnat designa nått sånt dylikt.

Jag har nu gjort något, som jag tror att Börje sent kommer att glömma, jag har slängt alla hans bra att ha grejor.........*muhhaa. Och genom att han inte så ofta är i förrådet kommer han nog inte komma på detta i första hand. Men vi får väl se när han upptäcker att den kära gamla fåtöljen inte är där han har förväntat sig att den ska stå. I stället för att slänga den gav jag den till ett ställe i stan, där de tar emot möbler och grejor, sedan säljer de det. Det är människor med olika funktions hinder som jobbar där. Dom blir så glada när man kommer med saker till dem, och vi får väl se hur lång tid det tar tills någon köper Börjes gamla fåtölj eller om de aldrig blir av med den.......*ler*


Det här påminner om Börjes fåtölj, fast den saknar draperigen,
och sedan var hans brun och oragen i färgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0